Objave

Matjaž Zupančič: PESMI ŽIVIH MRTVECEV (Prešernovo gledališče Kranj, sezona 2017/18)

Slika
" Tak je protokol. Pa procedura. Da bomo vedeli, o čem se pogovarjamo. Gre za predmet preiskave. " Floskule, ki jih poslušamo dnevno - na vseh ravneh. Vse stvari imajo neskončen protokol, neskončno proceduro, neskončni postopek. Matjaž Zupančič v tekstu zelo realno prikaže situacijo naših kvazi komisij. Ustanavljajo se kot po tekočem traku, samo zato, da jih imamo, da v njih mlatijo prazno slamo (procedura je pač taka - stalni izgovor), zaključki pa so "bedni". Čeprav je tekst postavljen v čas vstajniškega gibanja, je še kako aktualen danes (pa tudi v zgodovini naše državice na sončni strani Alp). Ob prebiranju se sam niti nisem toliko naslanjal na vstaje, bolj absurdno se mi je zdelo razpravljanje članov komisije, njihovo rangiranje, nesramnost do drugače mislečih, do podrejenih. Takšne zgodbe lahko tako rekoč dnevno spremljamo v našem parlamentu. Pa na koncu ne obrodijo sadov. Predstava, ki jo je režiral sam avtor in je uvedla letošnjo sezono v Prešerno

Ivan Cankar: HLAPCI (SNG Drama Ljubljana, sezona 2017/18)

Slika
Marko Mandić Foto: Peter Uhan Cankarjevi Hlapci so zagotovo med vodilnimi slovenskimi dramskimi teksti. Vedno aktualni, mogoče v današnjem času še bolj. Njihova aktualnost zagotovo vedno privre na dan sploh v času volitev ali referendumov. Če samo pogledamo zadnje dogajanje, lahko rečemo, da je imel Cankar prav glede naroda hlapcev. "Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje! Gospodar se menja, bič pa ostane in bo ostal na vekomaj, zato ker je hrbet skrivljen, biča vajen in željan!" Sara Dirnbek, Veronika Drolc, Timon Šturbej, Barbara Žefran, Blaž Popovski, Vanja Plut, Matic Valič, Marko Mandić, Bojan Emeršič, Valter Dragan, Vojko Zidar, Rok Vihar, Urban Kuntarič, Iva Babić, Gorazd Logar, Aljaž Jovanović, Matija Rozman in Rok Prašnikar Foto: Peter Uhan Slavnostna sezona SNG Drama Ljubljana ob 150. obletnici ustanovitve ljubljanskega Dramatičnega društva se je na velikem odru začela prav z uprizoritvijo Cankarjevih Hlapcev v prired

Prešernovo gledališče Kranj (PGK): HELVERJEVA NOČ

Slika
Prešernovo gledališče Kranj je v sodelovanju z Gledališčem ŠKUC kot tretjo premiero v sezoni odigralo dramo poljskega pisatelja Jarosława Świerszcza, znanega pod psevdonimom Ingmar Villqist, "Helverjeva noč". Na oder so tako postavili še eno kruto zgodbo, ki nas popelje v čas nacizma, v čas tako imenovane Kristalne noči. Kljub temu pa jo lahko povežemo s sedanjostjo, ko se prebujajo strasti sovraštva do drugačnih. Odlično spisan tekst, ki sicer ob začetku ne daje slutiti nič posebnega. A ko se zgodba razvija, postaja vse bolj napeto in vse bolj grozljivo. Dogajanje v stanovanju, kjer živita umsko zaostali mladenič in njegova rejnica, je sprva običajno. A že navdušenje mladega Helverja nad dogajanjem na ulici, zvoki iz zunanjega sveta, razbijanje stekla, kriki, nam dajo slutiti, da nekaj ni v redu. Helverjevo navdušenje nad zunanjim dogajanjem je tako pristno, a hkrati tako zastrašujoče. Prijatelj mu v glavo vcepi, da se dogaja nekaj velikega, nekaj pomembnega, nekaj, kar

DAN ZANIKA BESEDE NOČI (Mestno gledališče ljubljansko (MGL): Tisoč in ena noč)

Slika
"Dan zanika besede noči" slišimo v predstavi Mestnega gledališča ljubljanskega Tisoč in ena noč. V bistvu gre za muzikal. Prestavi nas v pravljični, a hkrati kruti svet, ki pa ga z lahkoto povežemo s sedanjostjo. To je odlično prikazano z zaključno zgodbo o begunki, ki beži, usoda pa jo ne izpusti. Z lahkoto bi jo umestili med starodavne pravljice, ki se ponavljajo skozi zgodovino. Mi pa se iz nje nič ne naučimo (čeprav stalno poudarjamo, da se moramo nekaj naučiti iz nje). Težko bi bilo na oder postaviti vse pravljice iz te znane zbirke, a lahko rečemo, da so uspeli izbrati tiste prave, tiste aktualne, tiste, ki te resda popeljejo v pravljični svet, a te hkrati postavijo na realna tla. Foto: Peter Giodani Glasba, za katero je poskrbel Boštjan Gombač, je božajoča, hkrati pa zelo dobro ponazarja dogajanje na odru, v zgodbi. Orientalski elementi in pripoved nas popeljejo v pravljični svet, zven gonga pa nas vrne v realnost. Čeprav mnogim tujezveneča, lahko celo n