Vinko Möderndorfer: TRI ŽENSKE (Prešernovo gledališče Kranj, sezona 2017/18)

Vesna Jevnikar, Vesna Slapar, Darja Reichman (Foto: Ubald Trnkoczy)
Šoping, šoping, šoping. Moto marsikoga dan danes. Pa je res upravičen? Potrošniška družba smo, to je dejstvo, a večkrat gremo predaleč. Kot tri ženske, ki se srečujejo v nakupovalnem središču. Celo tako daleč, da se pogovarjajo o nakupu otroka. 
Vesna Slapar, Darja Reichman (Foto: Ubald Trnkoczy)

Zelo dobro spisan tekst, ki te najprej pošteno nasmeje, nato pa kaj hitro prizemlji in zresni. Za to poskrbijo tudi odlične Vesna Jevnikar, Darja Reichman in Vesna Slapar. Predstava, kot nalašč za današnji čas. Mene je vse skupaj takoj spomnilo na famozno Korošico in njene Gucci izdelke. Je res človek dan danes lahko človek samo, če nosi znamke. Pred kratkim sem prebral, da otroke na Hrvaškem, ki imajo obleke, kupljene v Lidlu, kličejo lidlčki - tako jih zaničujejo. Tudi sam imam kar nekaj kosov oblačil iz Lidla. Pa so čisto ok. Novi šoping centri rastejo kot gobe po dežju. Danes se ne gre več na sprehod v naravo, ampak kar v šoping center. Akcije nas spremljajo tako rekoč na vsakem koraku. Večkrat se sprehodim mimo ene od trgovin, kjer tako rekoč vse leto potekajo znižanja do 70%. Pa se vedno znova zamislim, ali je res določena stvar bila pred popustom toliko vredna. Verjetno je cena s popustom tista realna. A kljub temu ljudje to kupujejo. 
Vesna Jevnikar, Darja Reichman (Foto: Ubald Trnkoczy)
Če se vrnem k sami predstavi, moram reči, da me je prepričala, čeprav je na čase kakšen vmesni vložek odveč (a se vseeno dobro vklopi v samo dogajanje). Kar pa me je najbolj pritegnilo, pa je, da me je predstava pripeljala do smeha ter hkrati v hipu popolnoma razorožila in vrnila na realna tla. Smo res tako neumni, smo res tako zaupljivi, res vse verjamemo, res manipulirajo z nami? Na vse to lahko odgovorimo z DA. In tukaj se je treba vprašati, zakaj to dopustimo. Odgovor na to vprašanje pa mora najti vsak sam.
Vesna Jevnikar, Vesna Slapar, Darja Reichman (Foto: Ubald Trnkoczy) 
"Poslušala sem vaju. Zdelo se mi je, da imata prav. Ne zdelo, vedela sem, da imata prav. Edine reči v življenju, ki sem si jih upala zares želet, so bile stvari na policah trgovin. Tudi če so bile drage, nedosegljive … sem pa zbirala denar, šparala sem, se odrekala in si jih na koncu kupila. In sem mislila, da je to sreča. Ampak, a je to res vse?" Tako se ob koncu sprašuje Suzana. PA JE TO RES SREČA?

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ivan Cankar: HLAPCI (SNG Drama Ljubljana, sezona 2017/18)

Znanstveni kabaret 2020 (SNG Drama Ljubljana, Mestno gledališče ljubljansko, Cankarjev dom, sezona 2019/20)